Gzehoo |
Aktywny Manager |
|
|
Dołączył: 10 Lip 2009 |
Posty: 20 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
GammaTech5
Miejsce zarejestrowania: Berno
Pełna nazwa: GammaTech5 (GT5)
Barwy: Żółto-Pomarańczowe
Data założenia: 11.07.2009r.
HISTORIA TEAMU
Historia zespołu GammaTech5 jest nieco ciekawa. Nigdy wcześniej bowiem ten zespół nie startował w seriach samochodowych. Tak jest, GammaTech5 to dawny zespół z...motocyklowych mistrzostw Europy.
Założony na początku 2002r. zespół, wtedy jeszcze pod nazwą Alpha Technology, był zarejestrowany w Wielkiej Brytanii. Zespół wystartował na motocyklach marki Yamaha w mistrzostwach świata w klasie Supersport, jego dwaj początkujący kierowcy zajęli ostatnie punktowane pozycje w klasyfikacji generalnej i zebrali razem zaledwie 3 punkty.
W następnym sezonie zespół przeniósł się do mistrzostw Europy do klasy Superstock 1000 i zmienił nazwę na Beta Motorsport. Jedyny wówczas kierowca na motocyklu Suzuki zdobył 5 punktów. Ówczesny szef zespołu, Włoch Antonio Reggiani, stwierdził, że co zmiana nazwy zespołu to odnosi on wprawdzie niewiele lepsze sukcesy, ale grunt, że poprawę jakąś widać.
W 2004 roku Reggiani wystawił zespół pod nazwą GammaTech5, który...zaczął dorównywać mistrzom, a jego kierowca, Hiszpan Sergio Vazquez, ówczesny debiutant, zdobył trzecie miejsce, jadąc motocyklem Honda. W 2005 roku zdobył tytuł mistrza Europy w klasie Superstock 1000.
Powtórzył ten wyczyn także w dwóch kolejnych sezonach, jednak pod koniec sezonu 2007, w ostatniej rundzie na torze Magny Course, zdarzył się przykry wypadek. Vazquez, który zapewnił sobie tytuł mistrzowski w poprzednim wyścigu, zaliczył kraksę z kierowcą Yamahy, Włochem Fabrizio Liuzzim na ostatnim okrążeniu. Obaj walczyli o drugą pozycję. Liuzzi miał uślizg tylnego koła na jednym z zakrętów, jego motocykl zahaczył o maszynę Vazqueza i obaj wylecieli poza tor. Liuzzi lekko się poturbował na asfalcie, zaś Vazquez najpierw uderzył o grunt, potem został przygnieciony przez własną maszynę i cudem uniknął zderzenia z Yamahą Włocha. Hiszpanowi nic się nie stało, jednak po wypadku był w takim szoku, że zrezygnował z dalszych startów w ME.
Potem Antonio Reggiani zdecydował przenieść siedzibę zespołu do Szwajcarii. Nie przyniosło to jednak zbyt wielu korzyści. Jego kierowcą został Argentyńczyk Manuel Garcia, który zdobył w sezonie 127 punktów i zakończył sezon na 10. pozycji. Reggiani w sezonie 2008 zaryzykował wystawieniem zespołu w wyścigach samochodowych kategorii WTCC. Jego kierowcy zdobyli tylko 1 punkt.
Na przełomie 2008 i 2009 roku Antonio Reggiani zadecydował o sprzedaży zespołu na aukcji. Zdecydował o wycofaniu swojego zespołu z WTCC i motocyklowych ME, a za kwotę prawie 275 mln euro zespół wykupił szwajcarski milioner Thomas Ratzberger. Rolę managera przejął Gzehoo. Co ciekawe, jest on jedynym "obcokrajowcem" w zespole, bowiem wszyscy w zespole GammaTech5 to szwajcarzy, jedynie Gzehoo jest Polakiem, sam jednak otrzymuje wsparcie ze strony Reggianiego, który zdecydował się na współpracę ze swoją starą stajnią.
"Naszym celem jest przede wszystkim kończyć wszystkie wyścigi i zdobywać punkty. Potem zobaczymy, co będzie dalej." - mówi Gzehoo.
W mistrzostwach Serie 1 kierowcami zespołu GammaTech5 zostali Collin Cormack (Australia) i Henry Riggins (Wielka Brytania), a kierowcą testowym Ivica Kosic (Serbia).
Dnia 5 lipca 2010r., po dość długim braku aktywności GRMC, pojawiły się informacje, jakoby zespół starał się o nawiązanie współpracy z Lukasem Netro, serbskim biznesmenem. Ratzenberger ogłosił bowiem wycofanie się z Serie 1, stwierdzając, że nie ma sensu inwestować w zabawkę, która nie działa. Również nazwa zespołu być może ulegnie zmianie. |
|